Czy to rzeczywiście potrzebne?

Czy to rzeczywiście potrzebne?

Sklepy internetowe mają zwyczaj sugerowania swoim klientom, co powinni zakupić. Kupiłeś telefon? Możesz być pewien, że za chwilę twoim oczom będą pokazywać się kolorowe etui. Zdecydowałeś się na zakup czapki? Już niedługo na stronie sklepu będą pokazywać ci się szaliki, które idealnie skomponują się z zakupionym wcześniej elementem garderoby. Pomysły podsuwane przez internetowe algorytmy często wydają nam się niezłe i zachęcają do kolejnych zakupów.

Właśnie dlatego, zanim zdecydujesz się na kolejny impulsywny zakup, najpierw dobrze zastanów się, czy faktycznie potrzebujesz wybranej rzeczy. Z jakiegoś powodu szukałeś wyłącznie czapki; dobrze wiesz, że kupiony miesiąc wcześniej szalik już czeka w twojej szafie. Nie pozwalaj, żeby komputer myślał za ciebie. Skoro nie wyszukiwałeś danego przedmiotu, może to oznaczać, że zapotrzebowanie na niego nie jest rzeczywiste.

Najbardziej podatni na sugestie jesteśmy wtedy, gdy kupujemy przedmioty z kategorii, na której zbytnio się nie znamy. Kupujesz sprzęt do ćwiczeń, bo chcesz dopiero rozpocząć treningi? Przeglądarka z pewnością pokaże ci mnóstwo przedmiotów, które również mogą się „przydać”. Jeśli zaczynasz zastanawiać się, czy internetowe sugestie są trafne, zajrzyj na fora dla osób uprawiających sport lub poszukaj rady specjalisty.  .